galet jävla besviken,

på vårt nya nintendo som vägrar funka. Jävla L som ger oss ett som inte funkar.. för det är ju hans fel. Inte nintendots, utan hans. säger vi. om de ändå vore så väl man kunde klaga på någon annan ;p tänk vad enkelt allt hade varit då.
Jag ville verkligen vara mario och vinna några fler banor än igårkväll då tröttheten tog över alldeles för mycket och jag höll på att somna framför spelet.
Får väl dra på benjamin button på datorn och göra lite dip för att därefter sjunka ner i världens absolut skönaste säng (minminmin). Mår dessutom bara värre o värre hela tiden, huvudvärk, halsont och illamående. börjar man bli sjuk på riktigt kanske? hade ju varit typiskt om de vore så.
annars är jag faktiskt väldigt nöjd. lite för nöjd. en rätt så bra tillvaro. en riktigt bra tillvaro. jag sken som en sol när jag gick hem från praktiken idag. jag längtar tills jag är färdigutbildad och får arbeta som lärare. Utan att ens vara i närheten av klar så älskar jag jobbet. Jag älskar att hjälpa eleverna på lektionerna, jag älskar att ge dem instruktioner på hur dem ska göra en uppgift, älskar att lyssna på dem när de redovisar, älskar allt med läraryrket. Jag satt där framför mitt bord och skrev en planering på mina två lektioner som jag ska hålla i på torsdagen och bara njöt. Jag rånjöt. Jag tyckte det var lite för kul o skriva en kort liten planering. Lite stödord, lite hjälp inför torsdagen. Det känns så läskigt bra. Det känns så äckligt jävla bra. Och det känns som att jag verkligen gjort rätt val. Jag älskar det här. Hur jobbigt de än kan vara att gå upp 6 på morgonen, och hur ofta man tänker "fuck it! inget är värt de här, jag vill sova!" så är det alltid så jävla värt det när man är på väg hem därifrån. Och när jag tänker på att det är något jag ska syssla med i framtiden så uppstår en känsla av välbehag inom mig, och jag trivs. this is it - and i love it.

if you only knew..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0