imagine,

har fastnat lite för en låt. schysst bara att jag lät A ladda ner hela elton john's album innan jag kom på att det faktiskt var john lennons låt. den är bra (Y) jag är inte alls trött, stod och diska lite nyss och istället för att börja diska koppen som jag precis skummat med diskmedel så började jag diska svampen som jag diskar med? sen kom jag på aah det var den jag skulle lägga ifrån mig - inte koppen. tyckte jag vart ett smart drag, nu ska jag gå och bädda min säng lite eller åtminstone ta bort alla kläder från sängen så jag kan bädda både min och brors säng imorgon fint innan jag går så han inte ser att jag sover i hans säng och svettar ner den istället för min egna. Men  jag har det så mysigt där, 5 kuddar, en jätte skön nalle som någon vann på gröna lund i somras och så mitt tjocka tjocka duntäcke - världens bästa ställe o sova med andra ord.
well, eftersom jag bytt bort min tid så ska jag upp och hoppa halv 9 imorgon bitti, kanske dags o lägga sig då? Jo skulle kunna tänka mig det. Hoppas bara att jag kan somna i natt, förhoppningsvis så gör kroppen för ont för att jag ska orka andas och orka hålla mig vaken i mer än 10 minuter efter att jag däckat.
Imorgon blir en superwoman dag på jobbet också, har varit sjukt effektiv och duktig idag. Det ska jag ha megacreds för.
Och imorgonkväll ska jag spendera kvällen med min sambo och wii. ska tvinga henne o spela wii med mig när jag kommer hem från jobbet. det ska bli as mys. ska försöka köpa med mig lite gott till oss också.
Det är skönt att ha personen man står närmast vid sin sida hela tiden, och göra små saker som sjunga i bilen ihop, inte ens behöva prata med varandra på vägen hem från jobbet utan veta att vi både behöver hålla käft ibland, och hjälpa varandra komma på ord som man tappat för tillfället, att bara vara.
En vardag med personen man står närmast är bland det bästa som finns. Eller det är det bästa som finns. Men ack så påfrestande ibland, kan ju enkelt säga att vi vet varandra bästa och värsta sidor ut o in nu.
Hon vet att när jag mår som sämst, och när jag är nära nervsammanbrott så går jag runt och pratar med mig själv, är arg och vill mörda omvärlden, och jag vet att oftast när hon är i sin egna värld eller när hon inte tror att jag ser, så ser jag hur vissa saker kan väga mer än vad dem bör. hur saker kan trycka ner mer än vad dem bör.
Det är skönt att vara så nära en person att man vet vad den känner och tänker genom att bara titta på den.

Nu ska jag sova. God natt. I natt är det en smula lättare, tror jag. Vi får se snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0