babynojja.

Ännu en dag på praktiken avklarad. Jag älskar känslan efter en avslutad lektion, att känna sig så nöjd och tillfredställd med sig själv är bland det bästa som finns. Att känna en sån mäktig känlsa inom sig slår allting. Att göra det man kan. Att höja sig själv och sitt självförtroende genom att se hur ungdomarna engagerar sig, hur de vill, det får mig att sväva och flyta på rosa moln.
Det gick som sagt väldigt bra idag på praktiken igen, och på fyrornas uppvisning fick jag återigen babynojja som fan. Jag satt där och tänkte vilken mäktig känsla det måste kännas om man är förälder och ser sitt barn stå där på scen och sjunga framför massa människor, och att ha lagt ner såpass mycket tid på något sånt i den unga åldern. Sen kommer min bittra mentor och säger "Äh, det har funnits så mycket duktigare elever på den här skolan innan" och jag ville slå henne. Förstår hon hur ovanligt det egentligen är att barn engagerar sig i något så mycket i den åldern.
Utöver det har dagen bara bestått av att sega, sova och äta mat och dricka cola. Fastän jag sovit hela dagenär jag trött just nu också. Därför ska jag lägga mig strax, lägga mig och läsa om EQ-övningarna jag ska hålla i imorgonbitti med sjuorna. Jag älskar det här.
Ännu en sak jag tänkt väldigt mycket på de senaste två dagarna är trygghet. Jag avskyr att det tar så lång tid att komma till en specifik sorts trygghet med en ny person. Jag vill bara lägga ner hela projektet och inte arbeta för det, för det är krävande, för det tär på en som person, det tär på en att på riktigt lära känna en ny människa. Det är så mycket skit man måste gå igenom för o kunna förstå någon annan, på riktigt. Varför ska det vara så svårt? Orkar man?
Nu ska jag lägga ner innan jag blir kvar här till sent i natt.
Kärlek. jag älskar dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0