shit,

har varit hemma i en timma, efter en hemskt lång dag, onödig dag som fan på praktiken - iaf halva dagen. spenderade den med facebook på mobilen, cigg efter cigg samt flera samtal.
dock är det en såndär kväll då man önskar man hade någon att komma hem till, jag klagar ofta på att jag sällan har någon egen fritid men ofta är det skönt med att ha folk hos sig, att ha den formen av trygghet. när jag kom hem idag möttes jag av en nedsläckt kall lägenhet. vad är trevligare, det eller en kusin eller vän som sitter i soffan och säger "tja, du ser trött ut?" jo tack jag är trött. kan man säga att jag har jobbat sen kl 8 imorses? även fast jag inte jobbade så hemskt mycket på praktiken, och förvisso jobbade jag inte hela tiden jag var på jobbet då jag kom dit väldigt tidigt.
men det är lugnt, jag har upptäckt en sak med mig själv, hur jävla äckligt det här än kan låta så klarar jag mig alltid. ge mig vad fan du vill, på något sätt lyckas jag alltid kämpa mig upp igen.
som jag skrev igår, 4 år går väldigt fort. för två dagar sen var det 4 hela år sen jag såg den enda människan som jag någonsin kunnat ge mitt egna liv för (i princip) och igår var det 4 hela år sen han lämnade oss. jag fattar dock inte, jag ställer mig själv frågan - hur har jag lyckats klara av 4 år? man fattar inte att det har gått såpass lång tid, därför lyckas man. tiden läker alla sår, tveksamt men den står åtminstone inte still och den gör väl så man orkar ta tag i sig själv till slut.
och nu blev jag hungrig. finns dock inte en chans att jag stiger ur sängen. ska lägga mig och somna strax och drömma om att vulkanaskan har lagt sig tills på onsdag.. den måste det.
och även drömma om att något sker så jag inte behöver donken jobba imorgon. det är fan 14 timmars jobb som står på schemat imorgon. oskönt.
för övrigt var det en jävligt jobbig dag på jobbet idag, ett helt oanmält drogprov. trevligt! eller inte. hela grejen var skum och det var inte rätt sorts människor som jobbade för en sån sak idag. kan säga som så att det blir ca 70% positiva prov från idag. jag lyckades rädda en person och det fick jag en feting kyss för! haha. men helt seriöst så var hela situationen skum, och alla gick runt och var irriterade och oroliga och nervösa (okej inte jag , jag blev pissenödig och frågade om jag fick pissa). vet inte, det kommer kollas upp så det gjordes rätt. för vi var lite för många som jobbade idag, ca 5 pers för mycket och det händer - aldrig.
nu måste jag somna, ska ju fan upp om ett par få timmar igen. och inga cigg har jag inte heller. gud hjälp mig imorgon. god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0