En ganska så vanlig dag,

Såhär ser mitt (vårat) liv ut nu för tiden. Man vaknar, man är glad, man skrattar, man blir gnällig, grinig och tjaffsar, man blir glad, äter lite mackor, kollar lite tv, kollar lite dator, drar sig upp ur sängen. Duschar, skrattar, pussas och pratar, man säger en sak fel, man står och slänger tandborstar på varandra och skriker mer än någonsin innan, man springer ut från toan, sparkar på dörren, drar en cigg och försöker lugna ner sig, vilket går sådär, man fortsätter tjaffsa, man smäller igen balkongdörrar, man går in, man fortsätter tjaffsa, man lugna ner sig, man förklarar, man fattar, och man skrattar. Sen vart de bra. Sen åker man och börjar fixa ärenden, och man börjar bråka, men man kommer hem med ett nytt vitt Xbox som jag ska måla med svart målarfärg när J är och jobbar någon dag och jag inte har så mycket till liv.
Sen lämnar man av det och fortsätter till stan, där man slösar pengar på diverse olika saker som tröjor och skor och har rätt trevligt, dock inget omklädningssex idag - får bli det en annan dag. Det är för varmt, så man gnäller lite, men så är det. Man står i affären innan man ska ta tåget hem, man är hungrig, man gnäller, man spänner ögonen för mycket och det blir tjaffs. Sen blir man glad igen, man spelar spel på tåget och någon blir ägd på fotbollsspelet.
Man kommer hem, visar upp sina fina kläder (igen), och man kopplar in spelet. Man börjar tjaffsa om bordet, för det är ju så farligt man lyfter det fel. Eller så tjaffsar man om soffan för det är jobbigt att fixa den så allt blir enklare att koppla in.
Man är försiktig som fan när man kopplar in så man inte börjar tjaffsa igen, man blir klar och man är glad. Man är numera lycklig och förhoppningsvis färdig med att tjaffsa.
Nu sitter J och spelar Skate 3, och jag sitter här och bloggar. Precis så funkar vårat liv. Det är lite eget, och man förstår inte alltid hur man orkar med det där med tandborstar och sparkar på dörrar, men det är så det är. Man orkar inte i två sekunder, sen går det över.
Nu ska han få spela ett tag till, och jag , jag ska antingen sitter och dö lite vid datorn, eller så ska jag kanske tom läsa lite, antingen skolsaker eller boken "odjuret", hur som helst ska jag ta ett djupt andetag och andas in mitt (vårat) liv en liten stund innan, för det är faktiskt precis såhär det ska vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0