jävlar i helvete,

bättre hemmafru får man fan leta efter!
Här har det städats, tvättats, diskats, dammsugits och dammtorkats för fulla muggar! Snart är jag klar med tvätten, då blir det en dusch och sen till affären för att inhandla något att äta, en grillad kyckling är jag lite sugen på. Sen kommer bästis, ikväll blir nog bara en promenix i stan!
Rensade ut garderoben lite också, måste fortfarande köpa en byrå om både mina och babys kläder ska få plats. Jag räknade till att jag hade 51 par trosor(!) och fortfarande sitter suget i att köpa tusenmiljoner par till. Man inser hur jävla mycket kläder man har när man rensar och viker kläder, och ändå känns det alltid som att man inte har tillräckligt med kläder, varför är det alltid så? Varför fattas det alltid någon klänning eller någon tröja, byxor eller whatever? Vi människor är rätt åpna av oss. Sådär kul.
Jag satt på balkongen nyss och tog en cigg och tänkte på hur snabbt man kan gå från att vara ungdom till att vara vuxen. Och det är läskigt. Att vara ansvarsfull, att göra saker som är bra för ens framtid, som är bra för en idag och som bara får en att utvecklas på alla möjliga plan. När fan kom man dit? Hur fan hände det? Jag hann inte ens förstå att jag är där. Och varannan dag ungefär så vill jag smita, så vill jag inte behöva ha alla saker att tänka på, så vill jag återvända till de stadiet där mamma fick ta hand om allting. Men så minns jag hur jag satt då och var trött på att behöva vara där, hur tröttsamt det var att inte tycka allt som alla andra tyckte var skitkul. När ska jag tycka allt sånt är skitkul? Eller har jag tyckt det varit skitkul vid några få tillfällen och sen kommit över det? Jag har faktiskt ingen aning. Jag hoppas bara på att jag inte går för fort fram med någonting.
Förutom nu när jag måste skynda ner till tvättstugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0