så duktig är jag,

jag insåg att jag inte bloggat på nästan en vecka, och förstår då varför siffran ligger nere på en läsare, vilket innebär att jag är den enda som läser min blogg just nu, inte alls egenkär.
men det har varit ett par trevliga dagar de sista, det har tittats på skejting, det har kollats på oändligt många filmer (känns de som iaf) och det har umgåtts med människor, och idag jobbade jag även några timmar.
Det kändes skönt att vara tillbaka på jobbet igen efter ett bra jävla uppehåll, dock är det här min sista vecka innan jag blir arbetslös. Vad fan som händer då får vi se? Kanske spendera Julimånad med att bara ta hand om mig själv, umgås med nära o kära, leva lite och ta igen plugget som jag så fint missat den här terminen, trots många timmars slit med att plugga och med att försöka räckte det inte till för mig själv längre. Det ville bara inte. Och hur mycket jag än ville kunde jag inte tvinga mig själv. Vad fan händer när viljan försvinner liksom? Iom alla jävla förändringar som sker runt mig precis exakt hela tiden hinner jag inte hänga med i mitt egna liv känns det som.
När jag var hos min älskade moster och pratade ut lite så klargjorde hon en hel del saker för mig, som tog bort världens största sten från mitt hjärta, som lättade en hel del på min ångest. Därför älskar jag henne så mycket, min älskade lilla moster är nog världens bästa moster.
Dessutom har jag ständigt haft sällskap och det är en smula osocialt att sitta o blogga när man umgås med någon. Och nu är jag själv, helt ensam i lägenheten och sover ensam i natt. Det är lite av en bitterljuv känsla att vara själv. Fruktansvärt tråkigt, men samtidigt lite skönt att kunna breda ut sig över hela sängen och inte behöva ta hänsyn till någon annan i lägenheten. Gå runt naken när jag vaknar, och innan jag somnar.
De två senaste dagarna har varit lite av ett helvete tankesmässigt, en bild vägrar försvinna ur min skalle, men under jobbet idag så hade jag varken tid eller vilja att tänka på det, och det var skönt. Körde på i 6 timmar utan att tänka en enda ond tanke, vet ni vilket mirakel det är?
Nu ska jag sätta mig o spela lite helikopterspel och sen vakna när jag känner för det imorgon, så länge det är innan halv 2.
Förutom allt annat jag gjort så fick jag i mig apelsinjuice idag på tåget hem, fan vad det har varit efterlängtat. Gott som fan var det också. Vatten är jag också sugen på nu, men lite för lat för o hämta. Imorgonbitti. Eller vi får se.
Jag längtar dessutom till vissa saker, längtar till slutet på den här månaden, längtar tills dom där marinblåa höga med låg sula konversen sitter på mina fötter och gör dem extra fina (villhavillhavillhavillha) och jag längtar tills jag målar om lägenheten i julimånad, och inreder den med lite nya saker. Det ska bli mysigt.

kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0