Engelsk litteratur,

Det är intressant, det är jävligt bra och det är jävligt bra o kunna! Men det är omöjligt att läsa och lära sig något om det när man inte alls är på humör för engelsk litteratur, det är många epoker, det är många författare, poeter och gud vet vad man ska kalla dem alla, att hålla koll på. Tråkigt nog är min hjärna på ett lite för glatt humör för att jag ska vilja spendera den på engelsk litteratur. Tänkte att en människa jag imorses skällde ut för att jag försov mig (yes mina hormoner gör mig till ett monster när jag har mens) kanske skulle få lära känna en gladare version av melisa! Exakt vad man kan hitta på en halvkylig kväll som denna vet jag inte, och den är enbart halvkylig för att jag fortfarande bara har shorts på mig.
Idag var även sista dagen på praktiken, det var världens största glädjehopp för mig! Och jag drog därifrån fort som fan. Därefter låg jag och M ute på en filt i solen och läste, skrev och pratade. Det var årets första riktiga sommardag, då jag enbart hade bikini på mig så räknas det som första sommardagen! Eller bara överdelen ihop med shorts då. Imorgon hoppas jag på minst lika fint väder igen, och igen på lördag! Lördag måste det vara fint väder. Då ska jag följa med J på någon invigning av någon skejthall? Skejtplats?
Well, nu ska jag försöka skriva lite mer om denna litteratur innan jag tänkte gå ner och överraska J genom att möta upp han vid bussen. För det är ju "så långt" hem till mig sen.. Hoppas glada Melisa håller i sig även när J har kommit, orkar inte vara en häxa längre, men jag kan inte styra mig själv under de första dagarna av mensen, och det är oftast han som råkar illa ut. Varför vet jag inte riktigt.. Nej, nu litteratur!
Du, förresten ibland håller man ihop fastän det är dåligt, inte för att man inte kan ta sig ur det, utan för hur illa det än är vet man att den personen är den personen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0