clean as a whistle..

Nu har jag storstädat lägenheten, typ. Åtminstone rengjort alla hörn och kanter och skrubbat, dock inte städat allt det jättesynliga överdrivet mycket - dvs rensat bland all skit som jag skulle kunna ta ner till källarn och till de som jag kan tänka mig spara i lägenheten. Egentligen vill jag ha väldigt lite i lägenheten, men jag har faktiskt helt överdrivet mycket saker... Om jag skulle ha loppis på massa bajs, undra hur mycket jag skulle kunna tjäna då?
Nu ska jag bara spendera kvällen framför tv och dator med te, cola och inget mer då jag varken orkar eller vill gå till affären och köpa sötsaker när jag har så lite kr kvar på kontot. Smart Melisa. Insåg detta när jag stod i duschen nyss, att alla dessa begär jag har inte behöver vikas för precis exakt varje dag.
Idag har jag både en trevlig och otrevlig känlsa i kroppen och eftersom min blogg på sistone varit rätt otrevlig och rätt deprimerande tänkte jag ändra stuk lite och förklara om hur peppad jag känner mig.
Känner hur en stor sten har lyfts från min bröstkorg sedan jag tog ett val igårkväll. Har numera valt att ta ett avbrott från skola ett år framåt. Jag själv har inte tagit ansvar för mina studier, vilket ger mig så ofantligt mycket ångest att jag inte har viljan att göra något alls, jag skyller inte allt detta på allt som hänt det senaste året, men en liten del av allt som hänt de senaste året har påverkat min vilja och min ork till allting här. Utöver det är det bara jag, jag och jag som inte tagit nog ansvar nog för att klara av detta. Därför ska jag nu söka jobb, jag ska få tillbaka min vilja till allt och framförallt så kommer jag ha något som får upp mig ur sängen och tvingar mig att ta ansvar för mig själv.
Ska dock under detta år slutföra alla kurser som jag hamnat efter med utan all tidspress jag haft på mig det sista. För då kan jag nog göra det bra, och inte bara ordbajsa som en idiot. Ska börja redan imorgon ihop med M. Ska bli skönt att för en gångs skull plugga utan ångesten och pressen hängandes över ens axel som en liten djävul.
Men nu ikväll ska jag skriva personligt brev till mitt cv jag skrev klart igår och sen ska jag bara njuta av att andas lite lättare.

Nu direkt ska jag dock ringa min bror innan han råkar läsa detta här på min blogg och frågar varför jag inte berättat något för honom än. Sen ska jag också drömma mig bort till en mindra lat värld. Det skulle vara trevligt.


såhär ser jag också ut när jag städar.. eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0