Kontrollbehov

Jag är en sån människa som tror att jag alltid vet och kan bäst. Nej inte på de översittar-sättet vissa människor tror dom är bättre än andra, utan mer som de kontrollfreak jag är så inbillar jag mig mer än gärna att mitt sätt att göra saker är de enda sättet som funkar och de enda sättet jag vågar göra saker på. Med andra ord, och kortare förklaring kan man säga att jag inte kan lita på att någon annan idiot kan klara av de saker jag tror jag gör bäst, när i själva verket vilken apa som helst kan klara av det. Tex; disken, jag ser gärna någon annan diskar, så länge de diskar på mitt sätt, laga mat är kul men inte varje dag, därför får någon annan gärna laga mat, så länge de gör det på mitt sätt, och om det inte skulle göras på mitt sätt så tar jag mer än gärna över arbetet så det blir gjor på rätt sätt. Nej, inte helt normal människa, men jag är åtminstone medveten om mina brister, vilket många människor inte är. Så det så. Frågan är väl bara när jag ska lära mig att släppa kontrollen, lite åtminstone? Och hur länge behöver jag egentligen gå till en hjärndoktor för att fatta att jag inte gör allt bäst? Det absolut värsta som finns för mig är när jag tror att jag kan bäst, och jag forcerar mig på matlagningen eller dylikt och sen misslyckas ganska rejält. Japp, då är man besviken så man kommer till mars och tillbaka. Sådär mysig känsla. Så, nu har ni lärt er något nytt och jag har fått spendera några minuter extra med min nya iphone. Jag hatar att jag är beroende. Känner mig som en addict, vilket inte är helt ok. Nu ska jag försöka somna. God natt alla andra iphoneaddicts, love. M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0