Typiskhetens mamma.

Melisa är ledig första hela helgen på lääänge, dvs då alla andra människor som hon känner och gärna vill spendera en dag eller två med också är lediga, och vad händer? Jo det börjar fredag förmiddag/eftermiddag när hon vaknar med huvudvärk, efter en halv rostad macka mår hon illa och vipps så kommer mensen (trevlig info huh?) och 1 timma senare sitter jag böjd över toalettstolen och spyr. Jag spyr för mitt liv i princip. Värken slutar aldrig, Oscar springer o köper alvedon, då mina vanliga värktabletter inte hjälpte. Underbart. Han kommer tillbaka och helvetet brakar loss, allt blir bara värre o värre, jag har ingen som helst styrka eller ork att sitta upp, eller prata för den delen, smärtan i min kropp tar mest över och leker med mig - skitkul. Oscar får ringa the hospital iom att jag inte är världens lättaste att få kontakt med. När ambulans folket kommer ligger lilla jag på golvet och vill dö eller vad som helst bara för att få slippa smärtan och för att få slippa spy en gång till - det räckte redan då tyckte jag. Till råga på allt så snorade jag som en liten skitunge och det var jävligt äckligt.
Ambulanskvinnan var i början jävligt elak för hon skällde på mig, och jag blev först ledsen men sen förklarade hon snällt när dom lagt ner mig på soffan att det bara berodde på att hon var tvungen o vara hård för att väcka mig - bra kvinna tänkte jag då. Så satt hon där o klappa på mig och jag tänkte bara att jag ville att hon föralltid skulle stanna kvar och klappa på mig.
När de åkt låg jag i soffan i ungefär 9 timmar och spydde en gång i halvtimman, om inte lite oftare, och försökte få i mig någon form av vätska, proviva, utslagen cola, vatten, inte utslagen cola. Fram tills klockan blev ungefär 12 då jag orkade resa mig upp och ställa mig i duschen. Vilket hjälpte, och jag kände mig sjukt bra och sjukt frisk och var aslycklig över det.. Så gick det en timma och jag satt där böjd över min kastrull igen. I ca 4 timmar till.
Väldigt roligt sätt att spendera fredagen på, faktiskt! Tycker alla borde prova på att spy 1,5 liter vätska (om inte mer) under en hel dag, det absolut bästa som finns.
Nu är problemet att jag inte ätit någon mat på 48 timmar. Mestadels mina älskade mariakex som alltid finns där. Dock börjar dom ta slut. Och jag behöver även diska. Men jag orkar inte. All kraft försvann när jag gick till turken och tillbaka, vilket tog ca 8 minuter allt som allt.
Men jag behöver mat. Big time. Skitroligt att jag som redan är spinkig som få säkert gått ner två kilo minst nu också. Det behövdes. Äh, jag ska väl inte klaga - min mage är ju läskigt sexig ivf. Ser modelltränad ut. Nu behöver jag bara dras ut på längden sen står jag där på Victorias Secretshow och dansar runt i underkläder, eller vad tror ni?

Just nu ser det mest ut såhär.

Ursäkta min sexighet, jag vet det gör ont att titta på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0