Kärlek.

Såhär är situationen, jag ska upp om ca 6 timmar. Frågan är om jag ska försöka somna nu, och verkligen anstränga mig till max. Och kanske tom lyckas med att somna. Eller om jag ska köra en all-nighter? Sätta mig och plugga lite, fixa naglarna. Lägga hemmagjord ansiktsmask eller något liknande. Är fruktansvärt sugen på avokado för övrigt. Det jobbiga är ovissheten om jag kommer lyckas somna eller inte. Alla andra nätter somnar jag som tidigast vid halv 6, och är nu redo och måste verkligen vända på dygnet. Speciellt eftersom torsdag förmiddag innebär basgruppsdag och möte i sollentuna kommun i tre alldeles för långa timmar.
Egentligen babblar jag på om all den här skiten för att jag ska slippa ta itu med det viktiga. Slippa tänka på det viktiga. På det som äter upp min hjärna. På det nödvändiga.
Jag längtar till nästa fredag. Då ska jag få umgås med världens sötaste unge. Han fyller hela 1 år. Och det ska tydligen bli världens fest över detta. Och jag kommer packa väskan för ungefär 2 veckors vistelse. Bara va med familjen.
På tal om familjen fick jag brev idag. Det var från mami. Har jag någonsin berättat om denna kvinna som är världens bästa människa? Som ringt mig minst två gånger om dagen sen förra torsdage, för att se hur jag mår, för att prata, för att se så jag äter, för att lyssna, för att visa hur mycket hon älskar mig. Vet ni att den här människan är en människa som jag skulle ge mitt liv för vilken dag som helst? Vet ni att den här människan får mig att stå på benen, vet ni att den här människan lär mig älska mig själv, vet ni att det inte finns någon annan som kan älska mig som hon kan?
Ett av vykorten hon skickade var med massa fin text, en dikt eller liknande, om hur jag inte ska glömma bort att jag är viktigast, att jag är älskad, att när man hamnat på botten finns det bara en väg att gå sen..
Tills nästa tisdag eller onsdag måste jag komma på hur jag kan visa henne hur mycket jag uppskattar henne, hur mycket jag älskar henne för allt hon gör.
Jag brukar tänka ganska ofta på hur jag som person väljer att visa mina nära hur mycket jag älskar dom, och vad dom betyder. Små söta överraskningar är det bästa som finns. På viktiga dagar, eller oviktiga dagar. Att någon gång då och då åtminstone göra något för dom. Att tex skicka iväg ett (två) kort på posten, det är inget jobbigt, det är inte dyrt, det är inte tidskrävande, men personen som får kortet kommer bli så lycklig. Små gester i vardagen. Min mor gör mig hel, och jag älskar henne mer än något annat för det. Och jag älskar henne för att hon har lärt mig att det är såhär man ska bete sig, att man alltid ska kunna visa dom man älskar att man älskar dom.


mamma och jag efter min studentbal, självklart var hon fyllechaffis.

mamma, jag och moster på en stor studentfest mamma arrangerade ihop med andra mammor.

Och nu den absolut bästa bilden. Det här är min familj, min närmaste familj och vi alla är lite som vi är, en person fattas på bilden (eller ska nog säga två... men den ena fattas på alla sätt) och det är tetake. Mannen, myten, legenden - han är en kategori för sig själv. Finns ingen roligare eller bättre tetake än han kan jag garantera. Vet inte hur många av mina killkompisar han har skrämt, eller killar jag dejtat. Världens bästa tetake.

Haha, som sagt vi är lite speciella och vi är lite egna, men vi älskar varandra mer än något annat på den här planeten.

Kommentarer
Postat av: märy

bästaste familjen!!!

2010-10-06 @ 08:05:51
Postat av: j

fina ni är :)

2010-10-06 @ 12:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0