middag!

Ikväll kommer älskade bror över på middag. Det blir lövbiff, potatis, sås och vitlökssmör och bara jag skriver om det vattnas det i min mun. Jag hade tänkt att försöka göra det så gott som möjligt så ska strax marinera köttet och låta det ligga i marinaden en liten stund åtminstone. Så att det får en så stark och god smak som möjligt! 
Till efterrätt blir det chips och dip. Ska bli en underbar och mysig kväll, älskar min bror han är världens bästa bror
Utöver det är det här en bra dag, och idag är jag definitivt mycket lyckligare än igår. Ångesten är långt ifrån påtaglig och jag är nöjd med livet. Idag önskar jag inte att livet var så mycket mer annorlunda. Imorgon väntar en ännu bättre dag med bio och spelning på Engelen. Så det ska jag också längta till lite. 

Hade ett väldigt givande samtal med en person förut, och insåg att jag tycker så synd om vissa människor. Hur kan man låta sig sjunka till den nivå där man är någons nummer två? Där man blir vald i efterhand, där man först blir bortvald men när personen i fråga inte längre har sin nummer ett tar han till sin nummer två. Hur kan man inte tycka att man själv är låg, att man är av mindre värde? Varför sätter man sig själv i en så otroligt korkad och nedvärderande position? 
Hur kan man som person vara med någon som strax innan smutskastat en totalt bakom ens rygg. Tänk om man skulle berätta för den personen vad som sagts - undra hur hon skulle må då? Skulle man känna sig värdelös då också? Ha ångest upp över öronen. Gud vad vissa människor kan vara naiva. 
Jag är bara glad att trots all skit som hänt de senaste 5 åren så kommer jag ur den som en mycket starkare person, en person som ser mer värde i sig själv än innan. Jag älskar att jag känner mig själv ut och in, vid den här åldern. Att jag vet vem jag är och vad jag vill och vad jag tycker. Jag tycker synd om människor som ständigt låter sig luras av någon annans manipulativa sida. Visst är jag själv inte bättre iom att jag varit i precis samma situation. Men jag lyckades ta mig ur den, och jag är så nöjd med mig själv för att jag lyckades med det. Är så lycklig över att jag inser mitt egna värde. Och det är way to high för att låta mig själv bli manipulerad resten av mitt liv. 
En tankeställare för vissa människor kanske. Tänk efter innan du tror att du vet bäst. 


I love you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0