Hur gör man?

Min bror gav mig ett svar eller om vi ska kalla det ett råd på mina alldeles för besvärliga bekymmer idag. Att jag får i princip låtsas som att det regnar och göra det jag gör just nu, och helt enkelt "gräva fram viljan" just så sa han. Men HUR I HELVETE GRÄVER MAN FRAM VILJAN NÄR MAN EFTER TRE MENINGAR TYCKER ATT DET KRITVITA TAKET MED DESS FLÄCKAR ÄR BETYDLIGT MYCKET MER INTRESSANTA?!
Vet ju att jag kan tycka detta är intressant, måste bara bli motiverad först. Det är det enda jag väntar på, att bli motiverad och jag kanske blir det efter morgondagens lektion. Enda problemet är att jag borde läst förra veckans litteratur (ett sönderkladdat kompendium om de olika teoretiska perspektiven, som till en gräns ÄR intressanta) och 4 kap från boken jag köpte igår.. Läst kanske 3 sidor från kompendiet idag och 7 meningar i boken.
Är det ok att ge upp och låtsas som ingenting imorgon? Ska även ha tänkt ut en frågeställning tills dess , som jag kanske kan använda mig av..

Problemet är att det enda jag kan och vill tänka på nu är att de skulle vara kul att ha en antingen alldeles för stor väska som man kan använda lite var som helst, eller en ny större skolväska. Även om min enbart är ett år gammal.
Snälla skjut mig. Eller köp mig en ny väska, och den där jackan också.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0