Ett halvt beslut.

Okej, jag är lite nöjd med mig själv för nu har jag åtminstone lyckats ta ett halvt beslut. Som jag dessutom trivs med. Det som finns kvar är att prata mer om det, prata om det tills det inte finns några frågor kvar, prata om det utan missförstånd och prata om det utan gap och skrik. Utöver beslutstagandet har denna kväll varit bra. Mami är och hälsar på, så just nu ligger hon bredvid mig och sover så gott. Vilket jag känner på mig att jag också gör snart, det är skönt. Jag funderar även på hur öppen och ärlig man kan vara, sen kom jag på att jag inte bryr mig så farligt mycket. Jag vill skriva om den ständiga oron över att du tröttnar, över att du inte älskar mig, över töntiga lama tjejsaker som att bruden på stan eller bruden på festen ska vara snyggaste du sett, eller att det inte räcker till. Jag inser att mycket av saknaden av tillit beror inte bara på dina misstag, utan mycket på hur jag ser mig själv. Eller oron att du inte vill visa hela världen att jag är din, att du inte är stolt över det, allt det där ligger mycket i mina egna händer, men det väldigt få människor förstår är att sådant går att fixa, om man bara hjälper till lite.. Att man som den andra kan göra en viss del för att oron ska bli mindre. Jag önskar ofta att jag inte tänkte så mycket, utan bara kunde slappna av och va.. När kommer jag komma dit? Skitsam. Jag måste slockna nu. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0