copenhagen!

Åh, måste allting hända i maj månad? Älskade underbara moster fyller stora 50 och alla ska dit och överraska och tjoheja! Självklart kommer jag vara där också, enda jobbiga i mitt hjärta är att det krockar med våran andra branschkväll med jobbet - som denna gång kommer kosta en del pengar. Men jag sitter och tittar på biljetter där (och förundras över hur i helvete det är möjligt att bilj. till köpenhamn kan vara billigare än bilj. till trollhättan?! hur tänker SJ där? åhh) det ändå ser ut och kunna klaffa ihop med hela den helgen. Enda problemet är att hotellen är svindyra, iom att jag inte kan ta ut så mycket i förskott så kan man inte dela upp priset på två direkt. Så det känns som att jag måste välja där igen. Jag hatar det där med att behöva välja saker, vill inte behöva välja, vill kunna ha allting jag vill ha i mitt liv. Det går tom ihop med vad jag vill just nu nu nu. Men det kommer jag inte heller få. Bajs! 

Utöver det har jag varit så trött idag så det inte varit normalt, somnade i soffan lite tidigare och vaknade för 40 minuter sen. Så vad gör jag nu då? Som är lite piggare än vad jag var vid den här tidpunkten igår. 
Sitter och kikar på lyxfällan och de visade upp världens smartaste drag på hur man kan hålla koll på sin ekonomi lite bättre. Jag ska försöka att göra precis samma sak nästa månad. Så får vi se hur bra det går för mig. Med tanke på att jag har en tendens att suga på att ha kvar en större summa pengar sista veckan i månaden. 

Nej, nu ska jag gå runt och hoppas och längta



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0