Braaa måndag!

Ny vecka, nya tag brukar man väl oftast säga? Idag har varit den bästa dagen på länge, inte nog med att jag fått ett extrajobb där jag får göra precis exakt det jag vill i jobbet, så fick jag även med mig mina stövlar idag - bortsett från att de är extremvarma så är de helt underbara. Ska gå runt med dem hemma imorgon tänkte jag, så jag får känna på lite mer hur de känns.

Ang. jobbet så ska jag från och med torsdag börja vikariera lite på en skola. Förhoppningsvis så får jag några gånger i veckan , vilket skulle vara underbart för mig, så blir jag även pushad till att fortsätta med plugget och faktiskt bli klar. Tex bara ikväll la jag ner två tim på lite skrivande inför min hemska tenta jag har fredag morgon.
Kommer vara en jävligt nervös vecka för mig känner jag på mig, med de nya jobbet och med tenta är min mage helt ur balans. Var länge sen såhär mycket gick såhär rätt för mig - och jag är så lycklig just nu.
Nu ska jag lägga mig och läsa i min bok och försöka lägga tankarna åt sidan så länge - annars lär jag aldrig somna.

Trots att jag kommer få de uppgifter eleverna ska göra vill jag komma på en "lära känna varann" - lek som inte tar allt för lång tid.. Så kanske jag börjar memorera lite namn istället för att kalla dem för "du och du där".

Måste sluta skriva nu. Är.så.nervös.Hjälp!

Ps; boken är ganska bra. Började läsa den för jääättelänge sen (sisådär någon vecka innan den blev jättekänd och alla ville läsa den och innan den skulle upp på bioduken, men bytte till niceville när baby kom hem med den som surprise. Har jag sagt att jag har världens finaste pojkvän?)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback