Det perfekta håret.

Hatar när någon med, enligt mig, det perfekta håret sätter sig mittemot en på tuben och man är illa tvungen att stirra. Så nu sitter jag och stirrar och frågar mig själv, varför jag inte fick ett frikort med mitt hår?
Så elakt. Det jag längtar efter mest och önskar jag kunde ändra på är mitt tunna, slitna tråkiga hår som i princip är helt omöjligt att göra något med. Sen tänker man jo men extensions då? Jo visst, vem vill betala det?
Jag googlar ofta runt på saker som kan hjälpa håret växa fortare, på bra shampon osv osv. Men liksom allt kostar en tredjedel av min inkomst (typ).

Undra om hon skulle bli chockad om jag bara började ta på hennes hår? Vet ju att hon i vilket fall som helst skulle flytta på sig då, så slapp jag sitta här och känna en släng av svartsjuka.
Fan, varför kunde inte alla bara vara perfekta? Eller varför kan man inte alltid få det man vill ha? Vem kom på den idiotiska iden att det är mycket roligare att kämp för saker? Det är det inte! Eller att vissa ska få vara perfekta medan andra får lära sig att leva med defekter.
Idiotiskt är vad det är.

Så här roligt är mitt hår idag. KUL LIKSOM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0