En vecka senare,

typ.
Tur att en bloggar veckovis åtminstone. Nä, men denna vecka har faktiskt flugit förbi. Varit sjuk halva tiden än så länge. Haft praktik andra halvan, typ. Haft två av tre lektioner. Imorgon vill läraren gärna att jag ska presentera en del av uppgiften. Jag vill  helst stanna hemma och vila upp mig inför sista veckan på praktiken. Men måste nog åka dit. Kul det ska bli att gå upp halv 6. Lär skita i det om inte tågen går som dom ska när jag behöver ta mig till praktiken. Lär inte gå upp 4 på morgonen för att för säkerhetsskull åka lite tidigare.
Nu ska jag strax gå och väcka E, för han somnar alltid när han lägger lillgrabben. Har laddat ner ca fyra filmer, hoppas han tycker en av dem är bra åtminstone.
Idag har vi annars haft en väldigt mysig dag, byggt pepparkakshus, badat badkar, och dom två har vart ute och åkt pulka (jag höll mig så mkt inomhus som det gick), sen åt vi tacos till middag och lillen åt mer än mig(?)
Å andra sidan så är min aptit lite halvdan när jag är sjuk, vilket kanske är tur.
Igår överraskade E oss med adventspresenter (? all this christmassy stuff is so weird) så jag fick en asgrym tröja (om man ska citera Elias) och Elias fick söta tofflor..
För övrigt är jag möjligtvis sämst i världen på allt som har med julafton att göra, vi sitter på tunnelbanan och jag brister ut "elias, vetu vad jag och pappa har redan köpt alla dina julklappar, dom är hemma" och este räddar situationen genom att säga att jag mena att tomten varit och lämnat dom hemma.. Jag bara "just ja, tomten har lämnat alla dina julklappar" Feeling a bit stupid. Men jag som inte firar jul, inte firade jul som barn känner inte den känslan av att "tomten kommer med dina julklappar", fattar inte grejen med det? Visst är det mysigt med julpynt och så, våran julgran är sjukt mysig att ha framme, men resten av grejen förstår jag mig inte på.. Sen är jag ju inte alltför inställd på religion heller så.
 
Hur som haver, så ska vi glo på film så fort tonåringen här hemma har spelat färdigt för dagen.
Mvh,
morsa till 15-åringen och melisa till 4-åringen. "Melisa, eh vart är Isabelles Melisa?"  - Elias, 3 år.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0