Hjälp?

Eller något... Vet inte riktigt. Sitter på jobbet just nu och borde kanske läsa. Men har ju ändå två timmar kvar på jobbet så kanske hinner läsa lite mer sen. Orkar inte just nu. Har inte så mycket ork för mycket längre. Känns som att skolan tar över mitt liv och typ gräver ner mig i ett hål. Det tar liksom aldrig riktigt slut. Vi har fått femtio miljoner böcker att läsa inom loppet av en månad, vilket också känns sådär kul, sen vill hon att vi läser en skönlitterär bok också för att kunna sätta oss in i specialpedagogiken utifrån någon som har svårigheter , blähh säger jag. Hon säger "man kan ha den liggandes vid nattduksbordet och läsa innan man går o lägger sig" och jag ville mest skrika rakt ut: om man gör annat än läser i sängen eller om man inte har något jävla nattduksbord!?!? Jag orkaaar inte vill jag skrika till allt och alla. 
Varför finns inte fler timmar på dygnet? Varför ska det alltid ta sån förbannat lång tid att ta sig ut dit man ska i stockholm? 
Ikväll är jag en frustrerad Melisa, dels för att jag börjar bli trött nu - en vakna ju vid halv 7 imorses och dels för att jag bara mest känner att det inte finns en enda dag då jag inte behöver plugga. Men jag antar väl att det här är vad skolan egentligen innebär när man väljer att prioritera den allra först. Vilket jag vet att jag måste göra nu. 
 
Nu har jag försökt skriva av mig i en evighet, men det är en massa spanjorer som vill bjuda på drinkar i framtiden eller ikväll. Varför alltid spanjorner? 
Jag ska nu försöka ta mig i kragen och vakna lite till liv, har ändå mer än en timma kvar på jobbet.. Utöver det är det till stor del korvfest på golden hits just nu, bara män
 
Imorgon ska vi fira svärmor, hon fyllde i onsdags. Blir lax till middag. Ska bli mys. På lördag tänkte jag kanske att man får sova lite mer, eller en hel natt utan massa vaknande osv. Utan massa ångest, utan massa jobbiga måste. Jag vill kunna njuta av det som finns runtomkring, har glömt lite hur man gör det.. Sen så fort helgen är slut kommer min vackra vän hit och vad vi ska mysa. Vi ska prata tills orden tar slut. Min vackra syster. 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0