Confused

Idag började jag min sista engelska termin på stockholms universitet, vilket innebär att jag är halvvägs med min utbildning. Känns på ett sätt betryggande, men på ett annat sätt helt åt helvete då det tagit mig alldeles för lång tid för att komma hit.
Men inte nog med det så stöter självklart jag på hinder i utbildningen, nu visar det sig att man ska redan ha valt handledare och ämne till sin C-uppsats, trots att man ännu inte ska börja skriva på den? För mig är det väldigt underligt. Inte nog med det. Eftersom jag till en början blev antagen till helt fel kurser (skolans fel) så har allt gått väldigt sent för mig. Vilket inneburit att jag endast fått ta del av den kurs där det funnits mest plats, vilket var en litteraturkurs - något som jag möjligtvis är sämst på MEN problemet här är då att det inte finns några handledare om man ska skriva en litterär C-uppsats, så det kan man inte göra - men kursen ska helst vara något som handlar om det man tänker skriva om i sin C-uppsats? Det är så förvirrande. Det är så fel som det bara kan bli. Jag vet inte exakt hur jag ska lyckas ta mig ur detta, men får se om Camilla Gamrell can do magic or not.. Men vad ska jag skriva om? Vad vill jag skriva om? Det kommer isf vara något om English language education - något som säger mig nada. Bör det vara så efter 2 års studier? Allt detta är så förvirrande.
 
Nu ska jag dock släppa det och synda lite. Snart kommer nog E hem med lite cola och vaniljkesella till mig som jag ska avnjuta till en film (om jag hittar någon film). Är så trött och öm i kroppen efter dagens träning att jag knappt orkar tänka at the moment. Vilket i sig är väldigt skönt. Men kommer bli tufft på zumban imorgon.
 
Vet ni hur skönt det .är att ligga i soffan, mitt på dagen, med musik i öronen och bara blunda i en halvtimma och njuta av lite vila.. Det är bra för kropp och själ, hjärna och hjärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0