Gott nytt år!

Oj, insåg inatt hur länge sedan det var jag skrev här. Förstår inte riktigt varför jag försummar bloggen så mycket. Men de senaste veckorna har varit lite hektiska. Och verkligen cred till de bloggerskor som orkar lägga undan tid för att skriva skit här. Fast å andra sidan, hade man fått in några extra nollor till sin lön hade väl jag också kommit ihåg och orkat skriva oftare.
Hur som haver, nyårsafton i år var betydligt mycket lugnare än förra året, å andra sidan jobbade jag förra så nu är det två år i rad som jag inte riktigt firat som vanligt, i år, 2013, får vi se hur lugnt eller inte lugnt det blir.
Jag har tankar om nyårsafton på en strand i Karribien, Thailand, Eller Sydamerika. Något gött och varmt land hur som helst. Men sen har jag många tankar och noll pengar att röra mig med. Så får lite se hur jag gör och vad jag gör för att lösa denna situation.
Just nu försöker jag lösa min studiesituation så gott som möjligt. Börjat hata SU lite mer och mer för var dag som går. Allt är så förvirrande.
 
2013 i sig har annars börjat väldigt bra. Jag och mitt älskade hjärta valde väl lite att fira in det i ett annat land och en helt annan stad. I tisdags förra veckan begav vi oss till mitt älskade London. Vi kom hem sent lördagnatt. Så fyra nätter blev det i en helt underbar och egen stad. ALLT är så annorlunda där. Många saker är så mycket bättre där än här. Vi bodde på ett helt underbart hotell. Lägenhetshotell med allt som behövs. Riktigt fint ställe.
Vi spenderade våra 4,5 dagar på bästa möjliga sätt, så som vi oftast brukar göra när vi är utomlands - promenera genom halva staden. Första dagen vi kom dit, så bestämde vi oss för att gå till hotellet - vilket vi inte hade någon aning om hur eller vart vi skulle ta oss dit. Men ca 2-3 timmar senare var vi framme. Sen fortsatte det väl mest att vi åkte till ett ställe med tuben och gick runt i några (läs: ca 6-7) timmar där innan vi åkte hem igen..
 
Nu när vi är hemma igen och ett nytt år har börjat har vi även bestämt oss för ungefär samma nyårslöfte som alla andra; ta hand om oss själva mer. träna mer, äta bättre osv osv.
Mina största löften är väl mestadel att inte dricka cola dagligen, äta choklad, godis osv osv dagligen, och gå ner x antal kilo. Har väl inte riktigt förstått att man kan gå upp av att äta för mycket mat, men snälla hur man kan låta bli när ens sinnen för mat har vidgats gånger tusen? Åh vad jag älskar att han är kock.
En annan absolut bra sak med 2013 är att VI startar det bra. Starkt och undebart.
 
Nu ska jag sluta skriva, halta iväg och städa lägenheten och fixa fint innan mitt hjärta kommer hem med lillgrabben och hans föräldrar. Familjemiddag ftw. Ska försöka övervinna min nervositet också, för på onsdag ska jag provjobba på ett nytt jobb. Gud är så jävla glad i detta exakt NU. Har även hittat min och E's framtida bröllopslåt.
Jag välkomnar dig nu år 2013, för att ge mig mer glädje än något annat år i mitt liv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0