det här var en bra dag,

alkoholen är inhandlad, lägenheten är nästan städad, sängen behöver bäddas, garderoben behöver rotas igenom sen är jag fit for fight. vad fan har man på sig ikväll då? och när kommer tjejerna ikväll? är jag ensam om jag redan börjat dricka lite smått?
måste för övrigt kissa nu dessutom.
En sak som är jävligt skön är den nya ärligheten, den nya synen på saker o ting, den nya relationen. det där som inte fanns där innan, byggs upp nu istället. Bättre sent än aldrig.
"hur illa jag än tycker om honom, vet du själv att han är rätt för dig" På sistone har vi diskuterat det här med relationer, kärlek och 'soulmates' här hemma, och kommit fram till att det som behöver funka är vardagen. det som ska finnas där är att man inte ger upp vad man än möter, för det är aldrig lätt, det är aldrig en enkel sak att stå ut med en o samma person dagligen i flera år, det gäller att kunna stå ut med allt det här och bearbeta det, tillsammans. om man försöker kämpa emot det som finns där, och det inte går, så är det bättre att acceptera situationen och leva med det och klara av vardagen. För i slutändan är vardagen ändå viktigast.
Nej, nu ska jag sluta ramla.
J kommer om en stund, vi ska umgås fram tills tjejerna kommer och jag måste åtminstone hitta kläder för kvällen innan han är här så jag inte blir sen ännu en gång. Detta blir en bra kväll! Jägerbomber står på listan. Vilket är UNDERBART!


Jag? Egenkär? Inte alls nej. Jag tycker inte alls om att ta kort på mig själv och sen låtsas leka med korten som att jag kan redigera dem snyggt. Nejnej, det stämmer inte alls... ibland skäms jag nästan för mig själv. Men bara nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0