majorfail!

Okej, hela den här dagen har varit ett rent litet helvete.
Den började förvisso bra, men så fort man stigit upp ur sängen började allt sakta men säkert gå utför.
J tappar bort mitt kort, fruktansvärt dåligt läge. Inga cash förrän kort upphittat, i princip. Inte alls roligt faktiskt. Sen när han lämnat mig så drar jag mig upp ur soffan och beger mig mot gymmet. Nästan framme tycker jag att fan vad vattnet i flaskan låter mycket det skvalpar (?? säger/stavar man ens så?) mycket, och när jag öppnar väskan inser jag att jag gjort en mindre översvämning i väskan. Skitkul med blöta skor, skitkul med blött pass (de enda id jag har också för övrigt) och skitkul med en blöt väska.
Tar ur mössan för den är fortfarande torr och stänger igen vattenflaskan helt och vandrar vidare med en vattenpöl i väskan och tänker inte ens tanken på att oj skorna ligger där i och jag ska träna i dom, kanske borde ta ut dom också innan det blir värre.
Väl framme på gymmet så är den ena skon multrablöt. Skitkul. Jag torkar den lite i handtorken, men hjälpte inte allt för mycket. Jag tänkte ändå inte skita i att träna. Väl på löpbandet börjar jag må illa så fort jag ökar farten lite. Kul, ska jag bara gå en seg jävla lång promenad på 30 minuter då eller? Nej, det kan man lika gärna göra utomhus. Och inte nog med det, så blir ju foten blötare o blötare så där står jag med ena foten dygnsur och den andra väldigt varm och behaglig. Så fort gymmet blir tomt (förutom jag då) tar jag av mig strumpan och samtidigt som jag försöker att gå någorlunda fort tempo på bandet så viftar jag runt med strumpan och försöker få den torr. Istället trampar jag i pölar med en blöt fot i skon.
Sen lägger jag ner bandet. Värdelöst, gick inte mådde bara illa. Och tänkte att jag ska köra lite rygg istället.
Efter några otappra försök att träna gav jag upp. I omklädningsrummet går min deo i golvet och spricker. SKITKUL det också. Ner på knä och torka deo från golvet, en underbar söndagssyssla!
Men, det värsta, det absolut värsta den här söndagen, är att nu är det totalstopp i toan. Vi i vårat hushåll kan inte bajsa hemma. Det går inte. Och vi gillar att bajsa här hemma. Ofta, minst två gånger om dagen per person. Hur ska det här gå till?

Nu ligger jag i soffan igen. Borde plugga. Är för trött och deppig. Orkar ingenting. Vart försvann den bra energin som jag hade igårkväll? Då jag var riktigt taggad för att både träna och plugga idag..
Nu vill jag mest att den här dagen ska ta slut.
Till råga på allt är det bara värdelösa program på tv. Somebody save me. OCH jag luktar illa.

Fast nu ska jag snart gå och klippa mig själv lite. Mja, så går de när man är fattig och trött på håret. Håll tummarna för att jag ska göra ett någorlunda ok jobb.
Love, M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0