melisa funderar,

hur ska jag lyckas med att göra en uppsats på tre sidor innan kl 16.00 imorgon om jag inte ens har börjat? Okej, jag har läst.
Fakta. Det har jag gjort. hur börjar jag då? Vad börjar jag med? Jag försöker lägga upp det, inte så jätte enkelt o göra det heller. Jag har många idéer, men kan inte sätta dem på papper. Något blockerar hjärnan, och jag avskyr när det blir så. Och jag kommer ingenvart. Jag bara står där. Eller just nu sitter jag iofs. Sitter i skolan. I ett grupprum. Och har läst. Funderar på att åka hem, köpa lite potatismos, ett sexpack energydrinks och en cola (ett måste), laga lite goda fiskpinnar ihop med potatismos och kanske bearnésås eller dillsås. Jag menar, fastän det är galet mycket studentkäk så får man väl ändå lyxa till det med någon äcklig sås, eller?
Och därefter - då kommer klockan möjligtvis vara 21.00 ? Sätta mig och skriva. Tror ni det släpper tills dess? Eller ska jag sitta här och skriva tills jag kommit igång med åtminstone en inledning och därefter åka hem. Kan ju inte heller åka hem hur sent som helst, jag håller ju redan på och nästan blir hungrig.
Livet är en pest, säger vi. nej men helt ärligt så är livet långt ifrån en pest. väldigt långt ifrån. jag funderar bara på hur jag ska klara av det här, ingen press alls. Nej, men jag funderar bara. Bara funderar. Inget annat. Och sen även helst få ett relativt bra betyg på skiten också då det i princip kommer vara mitt slutbetyg för kursen.
I n g e n  p r e s s  a l l s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0