to write, or not to write..

När jag antingen är ledsen, glad, arg eller vad som helst så brukar jag skriva. Eller när jag ibland bara tänker lite för mycket.
Jag skriver tills jag inser vad jag tycker, tänker och känner. Man döljer lätt saker för sig själv och därför är det skönt o göra så ibland, sometimes a light just pops up.
Idag har jag verkligen inte spenderat dagen på något speciellt sätt alls.. sovit. Ja, legat i soffan och halvsovit. Får man erkänna att det har varit veckans mest lyckade dag? haha. Äntligen så skönt att kunna få slumra till en liten stund framför teven.
Nu sitter jag är, med sebben halvt över mina ben, och ska skriva på mina observation reports. Som borde i princip vara klara imorgon. Good luck with that.
Annars är jag sjukt jävla glad över att praktiken är slut. Att slippa använda bandage varje dag (haha), att slippa gå upp klockan 6 på morgonen i princip varje dag, att slippa leka vuxen. Det är som två världar, på praktiken dricker jag kaffe och läser DN samtidigt som jag diskuterar med de andra "kollegorna" om olika elever, och problem som vi har i världen idag, hemma sitter jag framför dator / tv / nintendot och svär mer än en 12 årig grabb som tror han är sjukt jävla galet cool bara för att han använder könsord som kuk och fitta. Gud så mogen jag är. Tänk om min mentor hade hört mig när jag är hemma, hade hon tänt eld på hela skolfanskapet. Och sytt igen min mun och bett mig att aldrig återvända till skolan. Men nu fick jag en hejdå kram och hoppas du kommer tillbaka nästa år:) Haha sug på den Barbro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0