är fruktansvärt trött,

jag har funderat på när jag faktiskt på riktigt ska ta tag i mitt rum och städa det. jag borde verkligen fota underverket jag skapat där inne, och lägga upp det på diverse olika internetsajter, alla jag kommer åt bättre sagt. för det har aldrig förut sett ut sådär. men lucky me att jag har en så klipsk mor som alltid väljer att skicka med skumma saker när det färdas upp med bil till sthlm! som när min bror var här förra veckan tyckte hon väl att det inte räckte med de 15 handdukar jag redan har så hon skickade med några fler, hon skickade med 10 kartor huvudvärkstabletter (aka, happy pills), förvaringsboxar från ikea och sist men inte minst en papperskorg till toaletten! vem kommer på den kombinationen av saker om inte min moder?
hon är en sån typisk riktig invandrar mamma. som så fort jag sa priset på hotell inklusive flyg och allt i london sa - vi ska kolla lite här på internet så finns de säkert billigare. medan alla andras i princip skrek " boka boka boka! " fastän även de är invandrar mammor. men , min går alltid snäppet för långt när det gäller vissa saker. så i ungefär 4 dagar konstant tjatade hon på mig tills hon äntligen släppte det och insåg att för 9000 spänn bor jag läskigt centralt i London i 16 nätter och flyger fram och tillbaka på mänskliga tider på dygnet och har egen lägenhet med tre andra tjejer. nej mamma, det är faktiskt inte så förbannat jävla dyrt!
hur som haver, för att återgå till mitt rum funderar jag på att ta tag i det tidigt imorgon bitti istället. det plus disken, plus försöka dammsuga med våran mindre samarbetsvilliga dammsugare. det känns som en väldigt ambitiös idé. Vi får se om jag lyckas genomföra den också, måste även iväg och plugga efter det. Och ska vara inne i stan kl 5 för o möta upp min broder. Som kanske bjuder på middag och vem vet köper en söt liten klänning eller en behövlig väska till mig? Egentligen är jag smart nog att förstå vilket som är det viktiga - väskan, men en klänning som jag hittade var så vacker. Och jag vet att den skulle sitta så snyggt på mig. Så vi får se vem det är som får bestämma imorgon, ängeln eller djävulen som sitter på mina axlar.
Well, nu räcker det för ikväll. Jag har bestämt mig för att sluta skriva om andra förvirrande känslor och bara låta dem vara. De får ligga där och bli ignorerade fram tills ja, man kommer till den punkten då de behöver hanteras. Dessutom så är det enbart förvirrade av en enda anledning. att jag dag in och dag ut funderar på - vad är det jag verkligen verkligen vill? Fast man innerst inne redan vet svaret på den frågan..
Nu går jag och lägger mig. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0