melisa behöver lära sig:

- att, efter nästan 1,5 år i sthlm, så ska man INTE åka in till stan och försöka shoppa på lönehelgen då det är lördag. kaos kaos kaos.
- sluta köpa saker bara för att köpa dem.
- sluta glömma saker när hon redan åkt hemifrån, det är en pina att behöva åka fram och tillbaka.
- göra mer "20åriga" saker. Det är lördagkväll, mina planer är att sätta mig och skriva färdigt en text till skolan, möjligtvis spela lite tvspel och därefter läsa.  LÄSA! på en lördagskväll. Varför?
- strukturer. sovtider, vaknatider, mattider samt pluggtider.
- att inte slösa bort 5 timmar framför datorn görandes absolut ingenting.

Så, jag har kommit fram till vad jag måste sluta med. Det är inga livsförändrande grejer, men något jag behöver fokusera på. Igårkväll fick J tjata sig till att vi skulle stanna i stan fram till kl 11, jag var redo att åka hem innan det och sätta mig hemma i mjukiskläder och chilla här hemma. Jag insåg att jag behövde lära mig att leva ett liv som 20åring, tänk om jag får för mig att vilja göra det när jag är 35? Mina framtida barn lär bli lidandes då. Men vad ska man göra om man inte alltid ser det "underbara" med fester? Om man känner att man inte vinner något på det. Fan  vad jag ska vara lillgammal ibland.
Jag har dessutom köpt ett par vrålsnygga skor som jag skulle kunna tänka mig att ha sex med, skulle tom kunna funka med den klacken, men som jag kände efter 5 minuter på fötterna att de lär värka. Men ihop med den nya svarta klänningen skulle jag vara fruktansvärt skitsnygg, och de är fruktansvärt skitsnygga och jag kommer inte vilja lämna tillbaka dem. Men att lägga 500 spänn på ett par skor som kommer döda mig varenda gång jag sätter på mig dem, jag vet inte?
Dessutom är det tuffa tider i sommar, borde lägga undan varenda krona jag kan. Vi får se hur det blir. Jag får fundera vidare.
Måste även lära mig att datorn är en tidstjuv. Jag spenderade ca 2 timmar framför den idag utan att göra något vettigt, pratade inte med någon, att läsa alla bloggar jag följer tar ca 15 minuter och ingen ville mig något på facebook.
Och måste även lära mig att sluta försöka shoppa på lördagar, jag åkte in till stan och det var proppfullt med människor, min skinnjacka fanns inte kvar (bajs) och jag hittade inget annat som jag ville ha. Konstigt nog. Jag brukar alltid hitta saker. Så jag vart jätteledsen när jag åkte hem. Men det absolut bästa var att jag hade kommit halvvägs in till stan och sen vända för jag glömde självklart det viktigaste, anledningen till varför jag var på väg in till stan låg fortfarande kvar hemma på tvbänken. Det var smart gjort av mig. Någonstans på vägen där tappade jag även bort ett ciggpaket. Jag kände mig fruktansvärt misslyckad då.
Smoto passar nog mig som smeknamn. Nu ska jag antingen rätta stenciler eller skriva på mina expected outcomes. Ni fattar ingenting, men det är inget vettigt ändå så de är lugna puckar.
God natt.

såhär bright känner jag mig just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0