Att lura sin egna hjärna,

Nu har mitt internet här hemma kommit igång, vilket känns fantastiskt skönt. Äntligen kan man läsa allt man skriver, och skriva allt  man skriver på en stor skärm. Dock är det lite tråkigt att se faktiskt hur korta inlägg man skrev via mobilen, enligt mobilen verkar det vara världens längsta inlägg och jag kände allt för ofta "oj, ne nu räcker det nog" så vad, då är det 10 rader på datorn? Patetiskt. Jag skulle kunna skriva minst 20 rader till om absolut ingenting, och det kan året som har gått sen jag började blogga intyga, bara bläddra lite i de olika månaderna så ser man tydliga bevis på det!
Hur som helst är det frukansvärt skönt att ha tillgång till internet igen. Utöver det finns det inte alls mycket tankar jag vill dela med mig av ikväll. Har lite ångest över att jag inte orkat ställa in colan i kylen än, vilket innebär att den inte är kall nu och inte kommer vara det de närmsta 20 minuterna. Ångest över att jag ännu inte orkat laga mat, fast jag känner hur hungern, för fjärde gången smyger sig på mig idag. Mask i magen, någon? Faktiskt inte eftersom jag kollat upp det. Bara ovanligt stor magsäck ihop med världens bästa ämnesomsättning som gör att jag äter i princip hela jävla tiden men aldrig går upp i vikt. För många en himmelsk dröm, men för mig fruktansvärd irritation. Ge mig åtminstone 5 kg? Hur svårt skulle det kunna vara? Skulle vara trevligt att för en dag eller två slippa se ut som en vandrande pinne med bucklor på kroppen som ska föreställa tuttar eller rumpa, rumpan är inte ens en buckla. Det är bara en böj på pinnen typ.
Annars mår jag lite sämre än vad jag bör må, har varit lite för seg och lite för borta sen jag kom hem från jobbet. Sådär trevligt. Känns som att jag börjar bli lite småsjuk. Aldrig speciellt roligt. Tråkiga är att nu när jag vant bort mig vid att konstant sitta vid datorn på magen slösurfandes så orkar jag inte riktigt göra det heller. Blir nog middag och tv för mig nu istället. Känns mer lockande tråkigt nog. Men vill ladda ner en bra film jag kan somna till efter middagen? Tror ni jag håller mig vaken flera timmar till idag? Nejnej, då tror ni väldigt mycket fel. Somnade på väg till jobbet och på väg hem från jobbet. Min kropp vill sova. Min kropp vill masseras dessutom.
Ska nog göra min goda köttfärssås ikväll igen. Fast tacos från tacobar nu alltså. No doubt about that. Fan vad gott det hade varit.

och Märy, här är två bilder på min lägenhet.. Ser du hur fint mitt sovrum matchar? Inte alls dvs. Grönt, oranget, brunt och ett rosa hjärta? Helt fel. Helt jätte fel. Men hur mycket orkar jag bry mig? Ser du hur STOR min säng är?
Förresten, vet att jag är fruktansvärt inbjudande och så, men varför gud, varför vill alla helt plötsligt börja bo här? Varför tror alla att jag skulle tycka det vore skitkul? Varför ska det vara så svårt att för en gångs skull i sitt liv kanske möjligtvis ha pyttelite privatliv. Och det värsta av allting är ju att jag inte direkt kan säga nej... Fan.


hej lägenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0