Kärlek.

Ska testa på och se om det går att blogga från mobilen. Och om jag upptäcker att det faktiskt går är jag fruktansvärt illa ute. Lär aldrig sluta. Hur som helst, så igårkväll när jag inte kunde somna så låg jag och tänkte på såna saker man aldrig tänker på, det här med att släppa en person man gjort allting för är bland det svåraste man gör. Det tär på en, man misslyckas gång på gång, fastän man är så medveten om att man kommer må bättre om man bara skulle lyckas. Men man vet inte riktigt vad man ska göra för att lyckas ta sig därifrån. Man sitter fast. Och att sitta fast psykiskt gör att man fastnar i precis allt man gör. Vilket aldrig är bra. Inte för någon. Men sen tänkte jag efter och insåg att fan det är så mycket svårare att älska någon på riktigt under en längre period. Utan misstag. Utan att kräva något tillbaka. Men tråkigt nog funkar inte vi människor. Nu ska jag sluta tänka och istället börja laga lite middag. Och hoppas på att jag orkar gå och köpa cola..

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag har läst din blogg och förundras verkligen. det tyder klart och tydligt att du har ''fastnat'' i en väldigt destruktiv relation och den hårdaste smällen verkar ta på dig. ditt självförtroende och din självkänsla verkar ligga någonstans på botten. hade det inte varit så och du insett ditt eget värde skulle du för länge sedan sätta ner foten och inte haft det här som din vardag. sluta leta efter anledningar hos andra, allting ligger redan hos dig själv! man är fast psykiskt för att man inbillat sig att man gått vidare, men jag kan slå vad med dig om att du dagligen hoppas på ett mirakel eller iscensätter olika scenarion i ditt huvud där du får säga exakt hur du tänker och hur du mår till personen i fråga och i respons får du höra de du behöver höra. men så är det tyvärr inte. du måste släppa det psykiskt. det innebär att inse att de här är inte vad du vill ha eller behöver. det är skrämmande för du vet att den dagen du släpper det psykiskt kommer det aldrig mer upprepas och det du kallar för kärlek kommer försvinna. någångång i framtiden när du läser igenom din blogg kommer du skratta åt dig själv, åt dina inlägg och hur du tänkte. du kommer inse hur långt ifrån kärlek det här egentligen är. någonstans längst in tror jag du är medveten om det men är alldeles för rädd för att inse det. jag kände mig bara illa tvungen att skriva någonting. menar inget illa. tusentals tjejer går igenom samma sak som du och det är ingen som tvingar dig att ha det såhär. öppna armarna för riktig kärlek och en person som på en gång vet att han vill va me dig IDAG, inte en person som är för feg för att säga sanningen till dig och istället drar hårfina lögner för att du ska finnas kvar. rannsaka dig själv och jag hoppas du slutar leva i en lögn och välkomnar en bättre morgondag någongång snart.

2010-02-04 @ 08:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0