ojsan,

Visst borde jag sitta och skriva på mina två sista observationer, fan vad skönt det är att säga det där två sista, men istället sitter jag här och bloggar. Mindre bra. Men det var ett par dagar sen jag skrev av mig, så jag tänkte what the hell.
Nu är det på ett ungefär 2-4 timmar kvar innan jag är helt klar, beror helt på hur effektiv och fantasifull jag är de närmsta timmarna. Vi får hoppas att det går bättre än väntat. Med tanke på att jag är lite smått (läs: väldigt) trött och börjar bli lite hungrig. Vilket i sig är lite konstigt med tanke på hur  mycket mat jag gjorde förut, och hur god mat jag gjorde förut. Jag börjar nästan bli duktig på det här.
Hur som helst, tanken slog mig förut att det är med imorgon eller ja idag? Den 15e hur som helst, så är det 10 dagar kvar tills jag är inflyttad i den nya lägenheten. Jag har varken börjat packa eller något annat. Det här i sig är lite stressande. Ska börja lite på måndag eftermiddag tänkte jag. För då är alla stressmoment som är relaterade till skolan borta. Då kan jag andas och då kan jag sova. Fram tills dess går jag på helvarv. Det är lite skönt på sitt sätt, att konstant gå på helvarv, jag älskar att ha massor att göra. Visserligen känns det inte jättekul (M, ser du ingen särskrivning här inte) i de här fallet med tanke på att det är lite av en livsavgörande situation. Eller så illa är det nog inte, men den kan ändra mitt liv de kommande halvåret. Ungefär så illa.
Annars har jag spenderat dagen med att drömma mig bort lite, till något annat land. Jag känner mer och mer hur längtan efter en riktig (inte åka till bosnien och göra samma sak som jag gör varenda jävla år) utomlandsresa/solsemester kommer ikapp mig. Det var i år 6 år sedan jag var i ett annat land (bortsett från England) sist och det var i Turkiet. Nu vill jag se annat, jag vill åka till Grekland och se ruiner, jag vill åka till thailand och bara se allting där hela thailand i sig verkar vara fyllt med sevärdheter, jag vill åka till australien och se kängurus, jag vill åka till indien och se deras kultur som enligt mig är sjukt vacker, jag vill åka till afrika och se djuren, naturen och framför allt så vill jag se med egna ögon alla hemskheter där, så att man kanske någon gång på riktigt hjälper till och inser hur verkligt det faktiskt är.. Jag vill göra allt det här. Hur gör man för att komma dit? Jag vill inte bara sitta här och vilja det, jag vill faktiskt på riktigt göra det också.
Jag lovade mig själv idag att i år ska jag åka på en resa. En vecka eller 10 dagar ska jag spendera på en solsemester. Frågan är bara med vem man åker, jag vet att tjejerna har planer för det.. Och det om något hade verkligen varit roligt. Men jag är rädd för att komma hem utan lever eller något. För tjejerna (med tjejerna menar jag sambo, malin och natalie) är heavy drinkers..
Hur som helst, en utomlandsresa står på min "Att göra" lista i år iaf. Måste bara se till att det händer också. Men nu kanske det är dags att sluta drömma och faktiskt göra något så jag kan komma dit och få pengar så jag kan åka utomlands också.
Förresten så är jag på betydligt mycket bättre humör nu, och känner mig inte alls lika arg och besviken och trött som innan. Jag är glad nu. Och jag tänker en hel del på den närmsta tiden som kommer nu. De närmsta månaderna.. Vad som kommer att ske, hur saker kommer att förändras. Jag hoppas verkligen på att det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0