Dags att ta tag i det,

Ska strax sätta igång med veckans pluggande. Jag längtar tills på onsdag eftermiddag. Då är praktiken slut för den här veckan, missförstå mig rätt - jag älskar att stå där framför en klass och leka lärare. Men jag känner mig inte helt bekväm i skolan jag är i, vissa elever älskar jag och de älskar mig. Men jag är inte redo för det än, jag är inte redo för att gör allt det där nu. Jag är 20 år, jag är inte där att jag vill ha allt ansvar över 100 olika elever. Självklart bör jag vara där om jag ska bli lärare, mitt mål är dock inte att börja jobba så fort jag är klar med min utbildning. Då är det dags för resor, då är det dags att utvecklas som person genom personliga erfarenheter, genom andra nya miljöer. Det ska bli skönt.
Nu är jag redo för att sitta fast vid böcker, för att läsa och suga i mig all kunskap på de sättet.
Idag är det för övrigt en fruktansvärt seg dag, låg och sov i två timmar på soffan förut. Så fruktansvärt trött idag. Hjärnan är inte alls där den ska vara. Därför börjar jag med att skriva en planering över hur de kommande 2,5 veckorna ser ut. Fan det kommer vara ett rent rövknulleri. Ska bli skönt med lediga dagar tors-fre. Självklart inte helt ledig då jag förmodligen kommer att behöva jobba.
Fan nu måste jag sluta skriva onödig skit här och börja ta tag i skolarbeten. Stänga av teven och bara sätta mig in i böckerna, reflektionerna och allt därtill.


Min min här är oslagbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0