Lördagkväll.

Okej, nu har jag spenderat ungefär 10 kvällar med att sitta inomhus och umgås med familjen. 10 kvällar. Om vi bortser från födelsedagsfesten i lördags, men det är svårt att se det som någon hejdundrans kväll då festen hölls hemma hos min moster, med en stor del av gästerna som min familj - eller väldigt nära vänner till familjen. Därför håller jag på att bli något galen just nu!
Inte träffat människor av annat slag än familjen, och bönder. Ja bönder. Idag besökte vi lidköping, och  majoriteten av människorna där är på ett visst sätt. Man ser inte det när man själv är en del av det, men om man sitter ner och betraktar dem från sidan, ja då ser man allt det där. Om man lyssnar på dom, ja då hör man allt det där. Och nej, jag drar inte alla över en kam, men majoriteten som sagt.
Och så inser jag, fan för två år sen bodde jag själv här, och jag blir så lycklig av tanken att jag inte är kvar. Att jag inte tillhör lidköping längre, och att det var så fel för mig även för 2 och för 3 år sen. Förlåt, men det är lite hemskt, hur människorna är, och hur människorna talar.
Ja, läs min senaste facebookuppdatering, en riktig jävla västgötsk uppdatering. Någon som känner av ironin i de hela? Att jag gör narr av det hela? Det är fruktansvärt.. Gulligt på vissa, ja - men hemskt på så många andra. Någon som faktiskt kommer undan med att vara gullig med det är J's pappa. Och det är enbart för jag inte förstår ett ord av vad den mannen säger, plus att han pratar genom mustaschen.
Men nej, nu behöver jag något annat. Något långt från det här. Imorgon kl 5 är jag i sthlm igen, och jag längtar tills jag sätter min fot på t-centralen igen och andas in miljön där, andas in det äckliga, och det stressade, och det onda och det underbara. Ska bli så jävla skönt att se människor också. En väldigt trevlig syn faktiskt!
Sen måste jag göra något. Måste hitta en partner in crime till en utgång på måndagkväll. Måste gå ut och dansa. Och klä upp mig, och sminka mig, och se människor, och kanske tom bli full.
Orkar inte deppa längre, orkar inte intesova pga annat än utgång längre, orkar inte tänka längre, orkar inte anstränga hjärnan, orkar inte överbelasta hjärnan, jag orkar helt enkelt inte längre. Måndagkväll ska därför rädda mig och mitt skinn. Ska dansa så skorna ryker av fötterna på mig, och jag ska njuta av det så mycket som jag bara kan. Och komma ihåg att jag aldrig någonsin vill leva så som jag gjort innan..

Nu ska jag packa, och möjligtvis tom gå igenom böckerna och kanske plugga något. Det vore alltid något bra iaf!
Love.


Måttligt road i bilen idag...

Såhär ser jag ut egentligen..

Fyfan vilken äcklig fotsvett man får av innetofflorna mami & sefik har här hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0