att överumplas

Av sina egna tankar. Vad gör man i ett sånt läge? Jag ligger i soffan bredvid herr Karlsson och skulle inte kunna somna om någon gav mig en mille för det. Förstår inte riktigt hur min hjärna kom in på de samtalsäme den gjorde, och ja den för ett samtal med min inre röst. Ett samtal som för tillfället faktiskt oroar mig lite, som ifrågasätter vad jag egentligen vill och är inte det alltid en ganska så läskig sak? att inte veta om det man gör är vad man verkligen vill. Hur fel är det att ägna en människa som inte förtjänar din tid några tankar då och då? om den här människan inte gjort mycket mer än skadat dig? Egentligen är jag jättetrött och vill somna nu, men har inget bra tips på hur man lyckas med att sova när hjärnan går på högvarv? Jag undrar dessutom hur många människor som tvivlar på sin lycka? hur vet man att något kommer eller redan gör en lycklig? Varför vill man alltid ha mer än man har? varför är vi människor så jävla giriga? Över till något mer intressant. ikväll vart det val och de kommande fyra åren kommer Sverige fortsätta styras med högerpolitik, inte nog med det är även Sverigedemokraterna i riksdagen. Vad hände? och när hände det? Hur gick det till? Varför väljer det svenska folket alliansen framför de rödgröna? när förlorade socialdemokraterna så mycket förtroende? När blev Sveriges befolkning så omänsklig? Visst jag kan erkänna att de människor som tex har utbildat sig längre, de människor som tjänar mer, de ska få sina höga löner och kanske inte behöva betala 50% i skatt, men om man ska välja, då väljer man väl hellre att ALLA människor ska ha mat på bordet från 25e till 25e än att de rika ska ha de bra, medan de människor som kanske inte har samma möjligheter eller förutsättningar för den delen, också ska ha mat på bordet. Moderaterna förväntar sig att det ska gå smärtfritt när de väljer att ta pengar från de sjuka, ta deras bidrag och tvinga ut dem i arbetsmarknaden? hur hade de tänkt sig att en människa med cancer ska klara av det? en människa med ms? Hur? det finns människor som inte klarar det, och tack vare att moderaterna sänker deras bidrag kommer även dessa människor ge upp. Många har redan blivit påverkade av detta, och alldeles för många har tagit sitt liv, istället för att sitta och vänta på att dagen då de dör ska komma. just såna människor existerar inte enligt våra älskade högerpolitiker. Gud vad jag nästan hoppas att någon i deras familj blir kroniskt sjuk, så får de stå och titta på när den regering de själva skapat inte ger ut bidrag till den personen. undra hur bra det skulle kännas? Sen hoppas jag verkligen att reinfeldt håller sitt löfte om att han inte tänker samarbeta med sd. Hur hemskt är det inte att det finns en möjlighet att sd kan vara med o besluta om hur Sverige ska styras? det gör ont i mig att det var en så stor summa människor som valde att rösta på dom, att all jävla propaganda som finns runtom i världen har skrämt livet ur fega svenskar. jag hoppas jimmie Åkesson får en käftsmäll en dag snart, och jag hoppas det är sol ute den dagen, och jag hoppas det är en blond och blåögd svensk som ger honom den! Jag måste sluta nu innan jag blir arg igen, och försöka somna på riktigt.. och drömma att socialdemokraterna vann, vilket jag gjorde igår... man vet iofs aldrig vad som sker på onsdag! med det säger jag god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0