En bra dag!

Idag är en bra dag. Vaknade upp på rätt sida av sängen, trots mina underbara drömmar, och dagen kommer bara bli bättre.

En sak som jag kanske sällan skriver om, är hur jag egentligen känner för mig själv (bortse från de faktum att jag låter kär i mig själv), men tex mitt utseende, min kropp, mig själv. Jag kan ofta i skämtsamma drag säga hur jag är snyggast i världen, och många gånger har det varit en försvarsmekanism för mig själv - för oftast så tycker jag inte (likaså måååånga andra tjejer) om min kropp, min hy, mitt tunna fula jobbiga hår, min för breda rygg eller min platta rumpa. MEN idag när jag stod där framför spegeln efter den dagliga duschen så kände jag för första gången ever (eller åtminstone så mkt jag minns/kommer ihåg/inte har förträngt) hur NÖJD jag är över min kropp. Mina lår är perfekta, min mage brukar jag ofta gnälla över till mig själv - men just idag såg den jävligt snygg ut, min rumpa är där den ska vara, min breda rygg såg inte så bred ut. Och det är den stora anledningen till varför jag har en så perfekt dag. Utöver det så finns det en anledning till - kasta hur mycket glåpord du vill, men efter igår kan inget skada oss..
Nu ska jag dessutom in till stan och shoppa och slösa pengar. Allt är lycka idag!

Hoppas alla tjejer får uppleva åtminstone EN dag i sitt liv där man står och tittar på sig själv och är så nöjd man bara kan vara. Kärlek i massor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0