Det känns som söndag..

Iom att jag legat hemma sjuk, och sovit största delen av tiden, de två senaste dagarna känns det som söndag idag.
Jag vaknade och mådde mycket bättre än igår, om vi bortser från lite höft + ryggont - japp nu låter jag som en gammal tant och det gäller inte bara på rösten.
Det har inte blivit mycket av uppdateringar iom att jag varit upptagen med att vara sjuk, så inte riktigt orkat.
Igår tänkte jag ta hit min studievän , men efter en promenad till affären så kände jag hur jag inte ens orkade sitta ner utan ville bara dö. Så jag la mig, och sov lite istället. Man har ju hört att vila ska vara det bästa receptet för sjukdom.
Idag mår jag dock bättre, både psykiskt och fysiskt. Igår kom ångesten krypandes och jag ville dö, men den är inte lika jobbig idag. Jag kan andas nu åtminstone. Så ska jag hålla tummarna för att min lilla idé om att lösa mitt för tillfället största problem, på fredag ska gå vägen. Då slipper jag ångesten och jag kan återigen andas normalt. 


Trots att mycket saker faller isär försöker jag på något sätt ändå hålla ihop mig själv. I alla lägen är det inte lätt, och då, men bara då, är det ok att bra ihop lite. Som igårkväll. Men sen kommer en ny dag, och nya möjligheter att vända på steken och må lite bättre. Solen skiner idag också.
Ska försöka lägga upp fina bilder på mina gamla möbler på blocket idag också och se om någon är villig att lägga en billig slant på skiten så jag får iväg den. Det vore det ultimata.
Nu ska jag dock städa undan här, för snart kommer min älskade bror hit. Vi ska umgås en sväng, äta mat och titta på Hachiko A Dog's Story - vad jag hört ska den vara bra.
Igår tittade jag på Black Swan, relativt gripande film. Om de hade gjort den lite mindre svårförstådd och gjort en lite mer självklar avslutning på den så hade jag tyckt den vart bättre. Visst, jag gillar filmer där man får tänka efter lite, men för guds skull igår blev jag mer förvirrad än att tänka efter.. Den var så konstig. Men bra. Jag tror den skulle vara omtyckt av folk som älskar underliga filmer.
Nu ska jag städa och njuta av min fina lägeheten.
Lot's of snorigt love, M.


Jag & SötElias. Läskig känsla att jag melisa demir som vart livrädd för barn, börjar få en mindre kärlek för barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0