När jag blir stor..

Ska jag inte bara kunna kalla mig själv för utbildad lärare, men även författare. Att skriva är bland det bästa jag vet. Jag önskar bara ibland att jag inte alltid besatt den lathet jag gör, och att jag hade lite mer passion för allt jag tycker är kul. Sen ska jag även kunna , till en viss del, människans utveckling - hur vi lär oss, när vi lär oss, varför vi lär oss? Det här är frågor som jag vet att det finns oändligt många (känns det som) teorier om, men är det inte sjukligt fascinerande hur en människa kan besitta den kunskap den har?
Dock inte speciellt jätteintressant ur en biologisk synvinkel, men ack så intressant ur en psykologisk och didaktisk - och ja den biologiska är svår att utesluta.

Men min bok, ja den kommer när jag väl får världens mest intressanta ide, och när jag tar mig igenom en sån där lära-sig-skriva-intressant kurs. De som för det mesta är rätt flummiga (i guess) men säkerligen något att stå på.

Nu ska jag läsa lite i Asyl, av of course Liza Marklund, efter en helt underbar dag på stan med min man. Vi kom hem med en ny skrivare till oss, nya skor till honom, två böcker till mig, kritor och nalle puhs sagobok till lillen.

Godnatt världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0