kontrollbehov.

Fan fan fan jag har så grova problem med mitt kontrollbehov. När jag har fått för mig en sak, när jag bestämt mig för en sak så har jag så otroligt svårt för att släppa det och ändra den saken. Jag stör mig. Eller det stör mig något så otroligt när man inte lever utifrån hur man besämt att man ska och jag tänker att om alla bara lyssnade på mig och följde mina riktlinjer så skulle allt bara bli så bra. Jag förstår att jag är helt störd som tror att alla borde följa mig, men jag vet inte vad jag ska göra för att låta bli att störa mig, för att lägga kontrollbehovet åt sidan och bara låta de vara, världen går faktiskt inte under om man gör på ett annat sätt någon gång. Jag bara gillar när det är "som det ska vara" .. Hm visst borde jag kanske söka hjälp för mitt kontrollbehov? Lite kbtterapi innan det går till överstyr, för jag känner att när det kommer till vissa situationer som kommer uppstå i framtiden så kommer jag vara ett rent helvete..
Det här älskade underbara beteende har jag fått ifrån min älskade mor, hon är precis exakt likadan. Fan också.

Men sen är jag så sjuk att jag faktiskt verkligen tror på att världen hade varit en bättre plats om alla bara lyssnade på mig och gjorde som jag tyckte. Typiskt att alla människor ska vara olika och unika, onödigt det där alltså...

Hjälp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0