STRESSHJÄRNA.

Sitter här och kan inte sluta tänka på att min litteraturtenta är om en vecka och att min lingvistik tenta är om två veckor. Dom här tentorna är så otroligt jävla viktiga just nu, man skulle kunna säga att halva min framtid hänger på dessa två tentor. Det gör så att jag vill skjuta mig själv. För jag får inte ihop tiden. Får inte ihop allting. Jag vill kunna fokusera 150 miljoner procent på bara plugg på tentorna, men det är omöjligt när man inte bara har sig själv att fokusera på.
För jag vet att om jag inte klarar åtminstone den sista tentan den här gången, så ger jag upp. Vet att jag man aldrig ska ge upp. Nu har jag gjort den där tentan så många gånger, och ändå inte klarat den. Då vill jag ge upp. Vill inte mer i såna fall. För om jag inte klarar den så försvinner ändå mitt självförtroende ner åt helvete där det inte existerar och då kan jag likagärna göra något annat, något som är lite roligare för tillfället åtminstone. Vad vet jag. Hitta en ny dröm som är bättre. Eller lättare att uppnå. Typ som förskolelärare. Haha, nej nu var jag elak men dom behöver inte fokusera på lingvistik och sån bullshit.

Jag älskar att bo med E , men i det här läget hade jag behövt ett litet rum på 20 kvadrat och inget förutom en kyl och mat och en dator att använda. Så behöver man inte tänka på att städa, på att vara social och försöka engagera sig. För det är, för mig, helt omöjligt att inte engagera mig, att inte leka, att inte prata, att inte umgås, att inte städa lite, att inte hjälpa alls. Då får jag dåligt samvete. Ibland hade det varit bra om man var utan ett samvete.

Aja, ska ta tag i disken och byta om och så för att sen gå och handla. För att sen fortsätta med pluggandet. Måste göra färdigt en viss del idag.




såhär känner jag mig just nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0