pigga tjejen

Idag avnjuter jag en alldeles underbar fredag, i tvättandets namn. Nej men på riktigt så undrar jag lite vart mitt liv tog vägen?
Å andra sidan är jag riktigt trött idag. Vill sätta på mig sköna kläder och avnjuta en lugn kväll utan press på att orka, vara social, snygg eller speciellt mycket något alls. Så tom tvättandet tar över mina planer att göra ingenting.
Ibland behöver även en energifylld själ som min få lite ro. Just nu är det brain overload. Har så mycket att ta tag i, men så lite ork och koncentration att göra det så paniken över tidsbristen stiger. Ska spendera halva dagen imorgon med studier, likaså på söndag, måndag, tis, ons och torsdag tänkte jag. Mycket som ska göras klart innan torsdag och innan helgen.

Dagens bästa var ändå att komma hem till en relativt städad lgh. Inte kläder överallt och inte saker överallt. Applåder till mig och min man som lyckades uppnå detta mirakel, for once.
Nu kallar tvätten. Blöhh säger jag till det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0